• 1400/06/06 - 12:49
  • تعداد بازدید : 260
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری گشت مشترک جاده ای در جاجرم با محوریت بهداشت تخم مرغ و شیرخام

شبکه دامپزشکی جاجرم گشت مشترک جاده ای در راستای اجرای برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی تخم مرغ و شیر خام برگزار کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی جاجرم از اجرایی شدن برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ در تمام فروشگاه های بزرگ عرضه کننده تخم مرغ این شهرستان و برگزاری گشت های جاده ای به این منظور خبر داد.

دکتر محسن شاددل افزود: در همین راستا گشت مشترک جاده ای با همکاری پلیس راه گرمه، جاجرم – میامی و نیروی انتظامی شهرستان جاجرم به منظور جلوگیری از ورود و توزیع تخم مرغ غیرمجاز برگزار شد.

      وی ادامه داد: با توجه به اجرایی شدن این برنامه ملی، به تمام مراکز عرضه کننده تخم مرغ دستورعمل های بهداشتی ابلاغ شده است و فروش تخم مرغ بدون شناسه و خارج از یخچال ممنوع است و در صورت مواجهه همکاران واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه اقدام به جمع اوری آن ها خواهند کرد.

    سید حسین مرتضوی کارشناس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه هم گفت: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی است که رابطه ای مستقیم با سلامت جامعه انسانی دارد و این طرح ملی به طور دقیق و مستمر به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان به خصوص در شرایط بحران کرونایی دنبال خواهد شد که در مرحله اول، فرآورده های غیرمجاز و غیربهداشتی، جمع آوری و در مراحل بعدی، متصدی واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

    وی در پایان سامانه 1512 را پل ارتباطی عموم مردم با دامپزشکی برای انعکاس پیشنهادها، انتقادات و گزارش تخلفات بهداشتی ذکر کرد./

  • گروه خبری : اخبار شهرستان,شبکه دامپزشکی شهرستان جاجرم
  • کد خبر : 276508
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید